time for cooking

Håller just nu på med maten, klyftpotatis och kycklingfilé, blir tidig middag idag eftersom vi ska hinna äta innan älsk måste åka. Jag brukar göra en nyttigare variant av klyftpotatis, ingen olja, utan istället vispa ett ägg och lite mjälk som jag häller över. Idag kokar jag även potatisen lite innan, tydligen ska man inte behöve någon vätska i ugnen över huvud taget då, men jag kör nog i ett ägg ändå. Lite protein har ju ingen döt av :)
Direkt när han har åkt ska jag försöka göra en massa nytta; jag ska städa, kamma min lille hund och ta bilder på massa kläder att lägga ut på tradera. Det är så dumt attha så mycket ligandes som man aldrig använder, lika bra att få en liten peng för det och låta någon annan få nytta av dem.

Nu måste jag återgå till matlagandet, ha det fint!
Publicerat: 2010-08-29 @ 13:06:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0