Wet`n Wild

För längesedan skrev jag att jag testat en ny foundation, så här kommer äntligen mitt utlåtande om den!

Wet´n Wild heter den alltså, den hade blivit utsedd som näst bäst av tidningen amelia. Jag köpte den för 89 kr i butik, men den finns billigare på bla Nelly.




Förpackningen känns lite finare om man jämför med många andra som är av plast och egentligen ser ganska fattiga ut. Denna är av glas och är fyrkantig, jag tycker den känns lite lyxigare än visa andra just för det. Dock är en sämre att använda just för sin form, det blir faktiskt svårare att hälla ut lite av den i locket när den är kantig och inte rund, inte mycket svårare, men det märks.

Konsistensen är, även om den är i löspuder, lite krämigare än andra mineralprodukter jag tidigare testat, det är väl en smaksak vilka man tycker bäst om. I början gillade jag inte denna alls eftersom jag upplevde att den inte alls smälte in i huden som jag är van vid, utan det kändes mer som om jag målade mig i ansiktet med borsten. Trots det fortsatte jag använda den (ville ju ge den en rättvis chans) och nu kan jag egentligen inte klaga så mycket.

Den täckr inte jättebra, men vilka mineralfoundatins gör det? En concealer under har varit ett måste för alla jag har testat för att få ett riktigt bra resultat, dock tycker jag att denna täckte något sämre än den jag använt från makeupcosmetics. Jag måste även använda mer av denna för att få ett resultat jag är nöjd med.

Hållbarheten är sådär, sålänge jag använder bra produkter under (primer concealer) så sitter den faktiskt helt ok en hel utekväll, använder jag den ensam är den lite sämre, precis som vanligt.

Summan av kardemumman är alltså att detta är en prisvärd, men medelmåttig foundation. Helt ok och jag kommer förmodligen köpa den igen såvida jag inte hittar en mirakel foundation som jag inte vill leva utan ;)
Dock finns det ett STORT minus. Som ni kanske vet blir jag riktigt irriterad när man inte får veta vad produkter innehåller. Jag ser inga ingredienser vare sig på burken eller när jag söker på internet. Med andra ord kan jag egentligen inte veta om detta på riktigt är en mineralfoundation som endast består av mineraler.
Publicerat: 2010-08-26 @ 08:48:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0