koppar

Idag har jag gjort två sminkningar, det ni! men jag tänker bara visa en, sparar den andra lite, är ju så många gånger jag inte hinner göra sminkningar, så är bra att ha den för framtiden! ;)
Idag gjorde jag alltså ett försök på en koppar make med lite guld i. Är jättekul när ni som läser kommer med förslag vill jag också säga, dels för att jag kanske kan hjälpa någon med förslag på hur färgerna ska användas, dels för att jag själv får inspiration men framförallt är det kul att se hur olika ideér man har!

Detta är en ganska enkel sminkning, jag kan hålla med om att färgerna passade mina ögen bättre än den guldiga jag visade sist.











Som ni ser har jag tagit bilder i olika ljus, det är så svårt att få bild på hur sminkningen ser ut i verkligheten!
Hur som helst, en väldigt snabb och enkel sminkning; jag har inte använt någon primer, utan en grund av foundation och lite puder, ta sedan en fluffig liten pensel och lägg en brun skugga på hela locket och upp till globen, dra ut den lite i ytterkanten av ögat. Sedan blandade jag en skugga från makeupcosmetics, new copper med en guldig mineralskugga, lägg den på den rörliga delan av locket. Jag har ändänt en ljusbeige skugga som highlighter under ögonbrynet, använd sedan en snedställd pensel och lägg den bruna skuggan längst med fransraden både uppe och nera. På med mascara och det är klart!
Publicerat: 2010-02-22 @ 14:48:22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0