gold and bold

Så, här kommer sminkningen som jag lovade! Hade tidigare fått förfrågning om en guldig sminkning, så varsågod!
Dock kan jag inte bestämma mig för vad jag tyckte om det, ni får avgöra!

Här kommer beskrivningen steg för steg!


Här har jag lagt en grund med blemish balm day cream från vekk, cover all mix från MUS, mineralfoundation från makeupcosmetics, sedan har jag lagt shading och highlighter. Jag har även lagt higtechlighter platina som primer till skuggan.


Jag lägger sedan en guldig skugga över hela locket och en liten bit över globlinjen. Jag har använt en skugga från 120 paletten


Jag har sedan lagt en brun skugga i ytterkanten av ögat och även i globlinjen. Detta har jag inte gjort så noga som ni ser, jag ska ändå sudda och arbeta mer med den sedan

Jag suddar skuggan ordentligt och lägger en highlighter som jag blandar in i den bruna skuggan. Det syns inte på denna bilden, men jag har även lagt en väldigt skimmrig mineralskugga i guls från makeupcosmetics.

Jag lägger kajal under nedre fransraden i ytterkanten av ögat som jag suddar ut, har du svårt att få kajalen att sitta kan du fixera den med svart ögonskugga


Jag lägger en bred eyeliner med ordentlig kråkspark, här syns det även att jag lagt guldig mineralskugga

Sedan fyller jag i ögonbrynen, lägger mascara och fäster strass stenar!


Hade bråttom eftersom jag började på en sminkning men ändrade mig, sp fick tvätta av och börja om. Det är därför jag spillt lite skugga även under ögat



Jag lade även till lite rouga från isadora i färgen corall, samt läppglans från clarins



Färdigt! Som sagt är jag inte supernöjd med sminkningen, vet inte riktigt vad det är jag inte gillar..
Publicerat: 2010-02-21 @ 15:42:46


3 kommentarer
Postat av: Stephanie

Tror kanske att din ögonfärg passar bättre mer med koppartoner.. guldigt koppar, finns det? haha.. ändå en snygg sminkning :)

2010-02-21 - 19:56:45 |
Postat av: sara

Min färg framhävs ju inte så bra i guld nej, ska hitta på något med koppar imorgon då! :)

2010-02-21 - 21:03:43 | URL: http://sciio.blogg.se/
Postat av: Nike

Svar: Tack det skulle vara jättesnällt :)

2010-02-21 - 21:06:31 | URL: http://elinanike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0