olja naglarna för guds skull, kvinnor!

Har du märkt att dina naglar växer segt på vintern, är mjuka, gärna klyvar sig och går av? Förmodligen känner de flesta igen sig! Lösningen på problemet är olja, olja och åter olja. Precis som vår hud blir känslig och torr på vintern gäller samma sak våra naglar. Jag använder en myrraolja från Depend, inte det exklusivaste märket, men jag ar faktiskt kikat lite på olika oljor, och innehållet är ofta det samma. Oljan ger nageln fukt vilket leder till att de inte flisar och klyver sig så mycket. Nageln växer även snabbare med olja.

Depends myrraolja kostar 69 kr, jag använder den flitigt!
Min syster som utbildar sig till hälsoterapeut använde under en period mycket massageolja då massage ingår i utbildningen, hon märkte att hennes naglar blev mycket finare då! Så kanske fungerar de flesta oljor till naglarna? Det är värt ett försök i alla fall, vill du inte lägga några pengar på nagelolja, så testa med olivoljan du har hemma! Jag är övertygad om att det ger effekt.

Det finns även ett recept för hur du kan göra en jättebra olja, ingredienserna kostar lite mer att köpa in än färdig olja, men å andra sidan får du betydligt mer!
100 ml sesamolja
20 droppar eterisk myrraolja
20 droppar citronolja

Den fungerar även bra till munsår, jag har dock inte testat den ännu.
Publicerat: 2010-02-10 @ 13:51:28


1 kommentarer
Postat av: Sandra B

Kan bara säga att olja funkar! Sen jag började massera växer min naglar som ogräs, synd bara att man inte kan ha långa naglar när man masserar... :P

2010-02-13 - 23:38:34 | URL: http://arentjes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0