second hand

Fick just ett infall och jag vill så gärna åka till en second hand affär! I Eksjö finns en, men det är så liten, men här i Jönköping finns ett desto större utbud! Dock har jag inte varit inne i någon ännu, synd att det är Söndag, jag antar att Ericshjälpen inte har öppet då?
Jag tycker second hand är mysigt, ofta kan man hitta saker i en helt unik stil till ett bra pris samtidigt som pengarna går till välgörenhet.


Själv hoppas jag på att hitta någon fin gammal förvaring som ett träskrin eller burkar liknande de på bilden, har börjat bli så kär i den lantliga, romantiska gammeldagsa inredningen! Jag hoppas även på att få med mig en väska hem

Jag vet att många tycker det är snuskigt att köpa kläder som någon annan använt, men jag har inga problem med det, det är ju rena kläder och även när du köper kläder från en affär får du ju räkna med att någon har testat dem och haft dem på sig, även om de förstås inte är lika använda.
Dock tyckte jag att det kändes snuskigt förr, så jag kan förstå dem som känner så, men man kan ju helt enkelt låta bli att köpa just kläder, ofta finns det riktigt häftiga väskor och dyligt på second hand affärer.

Idag har det dock blivit populärt att köpa begagnat om man jämför med ett par år sedan. Bara man kallar det för vintage så är det helt ok verkar det som!
Jag har själv märkt hur folk slänger in vintage här och där för att det ska låta snoffsigt, uppebarligen finns det många som inte vet vad vintage innebär och säger det om allt som är begagat eller retro.



Publicerat: 2010-02-07 @ 10:02:32


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0