Två till hundar är allt jag behöver..

Jag skulle verkligen behöva köpa två hundar. Dels för att jag tycker om hundar, dels för att Chicco skulle få kompisar. Men även för att jag skulle ha så fruktansvärt roligt med två valpar. Jag skulle skratta och vara glad hela tiden, säkert alla i min omgivning också. Kanske skulle mina två små hundar göra att det blev fred på jorden.
Bara jag döpte den ena till Din mamma och den andra till Kuken.
Förstår ni hur otroligt kul man skulla kunna ha med Din mamma och Kuken?!
Om inte, så ska jag förklara det här:
Telefonen ringer, och en kompis frågar vad du gör, vad du än svarar som handlar om hundarna blir kul!
- Jag är ute och går med Din mamma och Kuken, eller
- Jag kan inte prata just nu, jag måste passa Din mamma, hon är så hårdhänt med Kuken, eller
- Jag, Kuken och Din mamma sitter här och myser, vill du vara med?, eller
- Ursäkta vad sa du? Din mamma och Kuken är så högljudda, jag hörde inte, eller
- Jag har lite bråttom, Din mamma och kuken måste kissa!, eller
- Hej, jag sitter och kliar Kuken bakom öronen, Din mamma blir så svartsjuk!

Ja, listan kan göras lång. Sedan skulle det ju vara skitkul när jag, som bor i ett blattetätt område får ropa Din mamma! ute hur mycket jag vill, jag skulle förmodligen bli nedslagen ett par gånger, men det skulle vara värt det.
Det skulle egentligen bara bli ännu roligare, för när jag ligger blodig på marken kan jag säga " Vänta bara tills Kuken kommer"

Dock kan det bli lite jobbigt att säga Din mamma hela tiden, så den hunden får helt enkelt kallas för Mamma ibland, Blir det tråkigt då?
Nej, självklart inte! När man fostrar den blir det ett jättebra smeknamn!
- Men mamma vad gör du?! Du får inte kissa inomhus har jag ju sagt!
- Mamma, plats!
- Mamma, ner från Soffan!
- mamma låt bli Kuken!

Kuken är ju bra som det är, kort och bra
- Kuken sätt dig ner!
- Kom då Kuken, ja kom gubben!
- Ställ dig upp Kuken, nu ska vi ut!

Ja, som sagt, två hundar och jag skulle få ett lyckligt liv..
Publicerat: 2010-02-08 @ 19:47:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0