veek

Nu har jag fått nog! På sista tiden har jag fått hemskt dålig hy, stora porer, finnar, plitor och jag vet inte vad!
Jag brukar alltid få sämre hy på vintern, precis som så många andra. Men detta året är det så mycket värre än vanligt! Speciellt på ryggen där det var längesedan jag hade problem sist. Som sagt, nu har jag verkligen fått nog av det! Att alltid behöva gå ut med smink, att så ofta känna sig ful och äcklig, att alltid välja kläder som täcker problemområden, jag mår inte bra av det helt enkelt!
Min lösning på vintern brukar vara att sola solarie, det blir mycket bättre då. Och visst hjälper det lite i ansiktet, men inte på ryggen minsann! Helst vill jag inte sola så mycket, jag vill inte bli ryngig och få hudcancer när jag blir äldre, så solandet lägger jag ner.
Idag beställde jag vitamin b5, någon som har använt det?
Jag hoppas verkligen att det kan vara rätt för mig, tyvärr är det ju så att man måste leta sig fram efter saker som passar just för sig själv, alla behöver olika saker.
Jag har använt proactive, och visst, det är jättebra. Huden blir ren på djupet, man får en ren hy med lyster i. Men man måste använde det länge för att bli av med problemen helt, jag har varken tålamod eller pengar till det.
Denna gången ska jag verkligen ge det en chans, så ofta förväntar jag mig förändring över en natt, så jag orkar helt enkelt inte fullfölja kuren.

Det jag beställde var:
vitamin b5 i pulverform, ska tydligen smaka hemskt, men den sidan jag beställde på hade inte kapslar. Denna vitamin är vattenlöslig, så överdosering är ingen fara. Vad den gör är att den minskar talgproduktionen vilket leder till att hyn blir mindre oljig, porerna minskar och så småningom försvinner orenheter såsom acne. Du ska ta 1 tsk tre gånger om dagen som du blandar med vatten.
Jag har dock inte problem med fet hy, utan min är känslig och blir lätt torr, just därför har jag så svårt att hitta produkter som passar mig. Kostnad: 159 kr / 300 gr
Jag köpte även en ansiktsmask som har en antibakteriell verkan som effektivt reducerar uppkomsten av acne utan att torka ut eller irritera huden. 15 ml för 29 kr Eftersom jag bara köpte en kommer den väl inte göra så stor skillnad, men det känns alltid bra att skämma bort sig själv med att lägga ask då och då. Dessutom har jag fortfarande kvar av ansiktsmasken från proactive.

Tillsist köpte jag denna kräm som har solskyddsfaktor 28. Det ska vara en lätt kräm som döljer ojämnheter i huden samtidigt som den återfuktar och ger fin lyster. Fungerar som en consealer, som tar bort ojämnheter och ger en jämn hy. Det står även att den passar bra som make up bas, fungerar på alla hudtoner
50 ml för 199 kr

Som sagt, jag hoppas verkligen att detta ska fungera, är det någon som provat dessa produkter?
Alla kommer från veek. Jag har letat lite efter vitamin b5, detta är det billigaste jag hittat, även om innehållet är exakt samma som många andra sidor.
Snart får jag förmodligen även produkter från dermanord, och då jäklar! Jag kommer bli helt jämn och fin, alltid springa utan smink och stråla som en sol! :)
Publicerat: 2010-02-09 @ 13:48:04


1 kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-11 - 23:37:18 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0