turquoise glitter från H&M

För ett tag sedan köpte jag en glitter eyeliner från H&M, 39 kr tror jag den kostade. Jag köpte den på H&M i Jönköping, en blå, men jag såg att de bli inte finns att köpa på internet nu, därav bilden på den lila.
Jag använder den ofta till bruna sminkningar antingen som eyeliner längst övre raden eller i yttarkanten av ögat, båda uppe och nere.
Den sitter bra, glittrar fint och priset är ju inte alls farligt. Den ger häftiga effekter och då det är en glitter eyeliner blir det ju heller inga skarpa kanter, så även du som är osäker på handen kan använda den utan problem.
Nästan varje gång jag använt den har jag fått beröm för mina sminkningar!
Minuset är dock att den inte är bra för känslig hy. Huden runt ögonen är tunn och känslig, så egentligen tror jag inte att produkten lämpar sig så bra för just det området. På mig har det svidit lite precis när jag applicerat den, men det gick över och jag var varken röd eller irriterad efter. Det finns ingen innehållsförteckning, men den luktar ganska skarpt för att vara en make up produkt.

Kortfattat tyckar jag alltså att den är prisvärd och användbar, men passa dig om du har känslig hy. Den har åkt ner i min väska för vardagsmakeup just eftersom den gör det så lätt att piffa upp en enkel sminkning.

Publicerat: 2010-01-07 @ 21:44:59


1 kommentarer
Postat av: Fiona

tackar :) Har pluggat där ett halvår! nja det är jag inte så duktig på har inte börjat koda så mkt, men har en kompis som gillar sånt och använder blogg.se :)

2010-01-07 - 22:06:55 | URL: http://fifiona.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0