Color of Craft

Tycker det är på tiden att det kommer upp en sminkning här, så jag testade göra "color of craft" lite fort. Blev ok tycker jag, är en sminkning man ska lägga lite tid på, och det går förmodligen betydligt lättare att göra den på någon annan än sig själv!

Så här ser face charten ut:



Detta är vad jag lyckades åstadkomma! haha, tyckte inte alls linjerna såg så kladdiga ut när jag gjorde sminkningen, men kameran avslöjar alla misstag!



Hade solen rakt i ögonen när jag tog bilderna, därför jag kisar lite!



Jag använde dessa färger från min 120 palett:



Utöver det använde jag hightechlighter platina, mascara, svart kajal och eyeliner
Publicerat: 2010-07-21 @ 17:48:34


1 kommentarer
Postat av: IDA

Sv: Tackar! :) Måste dock säga att bilderna var väldigt dåliga och som jag skrev under dem så satte jag på riktiga dragkedjor senare (som såg mycket, mycket bättre ut) vilket också finns att se i arkivet.



Jag använde mig av ögonskuggor och pigment och det som ser blött ut är ett vanligt genomskinligt läppglans. Är du ute efter en liknande effekt så skulle jag dock rekommendera MAC Gloss Crème Brillance som ser ut som ett genomskinligt läppglans men egentligen är bättre för såna här grejer. :)

2010-07-21 - 21:07:55 | URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0