black

Jag har som jag skrev tidigare testat mina dual system formar som jag fick hem för några dagar sedan. Jag måste säga att jag är nöjd med dem, bara man lär sig hur de ska användas kommer de underlätta enormt när jag gör nagelförlängning!
Jag valde att göra frans manikyr med svarta tippar, jag målade även tånaglarna svarta med ett lack från mavala för att matcha!
Här ser ni resultatet:




för er som inte visste det har jag tjocka tår med pyttesmå naglar! ;)


Som ni ser är smile linjerna ojämna, något jag måste träna på, dessutom har jag fått in luftbibblor i endel av naglarna, dock på högerhanden, så det eror mest på att jag inte lyckats trycka fast formarna ordentligt med min vänstra handd.
Det klurigaste är att välja rätt storlek på formen. Den passar när jag testar på min vanliga nagel, men när jag sedan lagt akrylen i formen så gör ju akryllagret att formen höjs upp lite och den blir då för liten för min vanliga nagel. Detta har gjort att det blivit en glipa på kanterna av nageln där det inte är någon akryl, syns om man kolar nära.

Jag tänker träna tills jag får in det ordentligt, för resultatet blir superglansigt och jämnt utan lack och en massa filande!

Publicerat: 2010-06-15 @ 20:51:12


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0