mavala riga och isadora matte top coat

I vintras köpte jag ett nagellack från mavala, ett gulligt ljusrosa som heter riga. Jag har testat det flera gånger, men aldrig riktigt fått till det. Jag testade det igen förra veckan tillsammans med isadoras matte top coat. Tyvärr kan jag inte ge något speciellt högt betyg till Riga. På bilderna nedan har jag målat tre lager, och andå täcker det inte helt. Jag tror även att lacket var aningen gammalt redan när jag köpte det. Jag tycker verkligen att det är dålig stil att butiker att sälja gamla produkter. Riga åkte i soptunnan efter denna lackning.



På bilden till vänster har jag endast lagt tre lager med Riga och till höger har jag även lagt isadoras top coat.

Skillnaden var svår att fånga på bild, jag gillade verkligen effekten av att ha matta naglar istället för glänsande, jag har även testat det på svart nagellack och det blir riktigt snyggt!

Borsten är bred, vilket jag tycker gör appliceringen mycket smidigare ( isadora har ju även vanliga lack med wide brush), det torkar fort och är helt klart värtde 69 kronorna.
Dock upplevde jag att alla naglar inte inte fick samma matta effekt, utan endel behövde flera lager men ändå inte bler helt matta. Detta behöver dock inte ha med lacket att göra, jag kanske kom emot något oljigt med de naglarna innan jag lackade.

Publicerat: 2010-06-08 @ 14:32:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0