midsommarmake

En aning sent kommer nu lite bilder från min midsommar. Ingen utmärkande sminkning direkt, men på somrarna är det bekvämast utan allt för mycket smink tycker jag.

Det är så sällen jag visar hela ansiktet, så här får ni en helhetsbild! Tyvärr hade jag bråttom när jag tog bilderna, så blev bara två vettiga, jag hade skugga i hela ansiktet på de andra..



Håret hade jag i princip som det ser ut naturligt, gjorde ett pat lockar med plattången bara. Har även använt vit kajal i vattenlinjen för att förstora ögat, något jag inte gör så ofta, men blev fint tycker jag!


En enkel grön sminkning med bara en skugga, ibland är enklast bäst!
Publicerat: 2010-06-29 @ 09:45:19


2 kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!



Du verkar jätteduktig på sminkning. Har du någon utbildning eller har du lärt dig själv? Tänkte kolla vad du skulle ta för ett göra en sminkning?



Kram



2010-07-20 - 21:31:27 |
Postat av: sara

tack så jättemycket! Beror helt och hållet på vad det är för sminkning, 100-300 kr ca. När jag sminkar tex till bal så gör jag det verkligen från grunden, vi testar sminkningen innan, så det tar ett par timmar :)

2010-07-20 - 21:52:48 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0