Wet`n Wild

Var på min kära affär EKO hallen en sväng och fick syn på deras mineralfoundation från Wet`n Wild. En vän har tipsat mig om deras foundation som också har blivit utsedd till näst bäst av tidningen amelia. Jag är jättenöjd med den jag anänder från make up cosmetics ( har skrivit om den många gånger) men den börjar ta slut, så tänkte att jag kunde slå till på denna, 89 kr kostaade den, 69 finns den för på Nellys, men då tillkommer ju frakt och dyligt, så jag tror jag gjorde att bra val som köpte den direkt i butik.

Än så länge har jag inte testat den ordentligt, köpte den ju precis. I affären var det så dåligt ljus, så jag vet inte ens om jag fick rätt nyans. Jag tog light, har fåt ljusare hy de senare åren känns det som, blir den för ljus i sommar då jag (förhoppningsvis) är mörkare i ansiktet blandar jag bara i lite mineralsolpuder :)



Dock blir jag som vanligt irriterad när innehållet inte finns på förpackningen. Jag har kollat runt lite på internet, och inte lyckats hitta något innehåll.. Jag vill gärna veta vad det är jag köper, sånt gör mig riktigt irriterad!

Vet ni för övrigt att det här med att testa foundation på handen är helt fel? Jag vet inte vilket löjushuvud som kom på att det skulle vara bra, det är ju knappast på händerna man ska använda den!
Nej, nästa gång ni letar foundation testar ni den på käkbenet! jag brukar även testa under ögonen och kanske om man har någon kvissla för att se hur bra den täcker. Däremot använder jag aldrig de svampar eller borstar som kan finnas i affärer för att testa, utan då använder jag alltid fingrarna, något jag inte gör hemma. Man vet ju inte hur många som använt borsten innan, förmodligen rengörs de inte heller, så det är ju rena bakteriehärden!

Publicerat: 2010-06-09 @ 12:04:25


2 kommentarer
Postat av: Hanna

Jajamen, det är det :D. Jag tycker de funkar jättebra.

2010-06-09 - 20:00:52 | URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: stephanie

berätta gärna vad du tycker om det efter ett tag! :)

2010-06-12 - 10:29:39 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0