casting hårmodell

Igår var jag på en casting för att vara hårmodell. En frisär som är världsmästare, europamästare och svensk mästare behövde modeller för att klippa, färga och styla. Jag har aldrig varit hårmodell förut, så visste inte ritkigt vad jag hade att vänta mig där.
Var en väldigt bra och trevlig kille, vi fick fotas med nummerlappar och så tog han en titt på håret förstås. Skämdes nästan lite, jag har en väldigt ocharmerande utväxt, färg och slingor från ett misslyckat experiment, håret är jätterisigt och slitet, samt att det vägrade lägga sig på ett bra sätt.
Hur som hellst, än är det inte säkert om jag kommer vara med eller inte, vissa hade så perfekt hår, lagom ljust så att man både kan göra det mörkare och ljusare. Mitt hår är ju så mörkt, han kommer inte ha tid att blondera, så enda aternativet är ju att göra det ännu mörkare i princip.
Jag tror ärligt talat inte att jag kommer komma med, tråkigt, men även en lättnad. Jag sa att han skulle få göra precis vad han ville, ha kan ju sina grejor liksom. Men samtidigt har mitt hår blivit ganska långt nu, jag har fått spara länge..

Frisyren han i så fall skulle göra kommer förmodligen bli något som liknar denna, fast ännu längre framtill

Publicerat: 2010-03-05 @ 07:11:29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0