Tentadags!

God morgon allihop! Måste bara säga att jag är så glad över de läsare jag har, är inte så att min blogg är särskilt stor direkt, men ni som läser är verkligen trogna läsare! Har ju inte bloggat ordentligt på jag vet inte hur länge, men ändå går ni in här och kikar, tack för det!

Mellan klockan två och sju idag skrier jag min tenta, det kan verkligen gå hur som helst, men jag behöver förmodligen en del tur för att klara den...
Dock börjar jag först nu komma in i hur det är jag ska plugga, det är ju inte riktigt samma sak på gymnasie som på högskola/universitet, så förhoppningsvis kan jag fixa en omteta samtidigt som sista kursen!

Nog pratat om skolan, nu kommer jag kuna uppdatera lite bättre här fram tills nästa tentaperiod! Gud vad bra det skulle vara att ha en medbloggare, så man var två som kunde uppdatera... får suga vidare på den karamellen, kanske skule vara en bra idé? Dock vil jag nog i så fall att det ska vara någon som också håller sig till ämnet skönhet, vill inte att det ska formas till någon modeblogg..

Här kommer några naglar jag byggde precis när jag fick hem akrylen! Kan inte påsta att allt är vackert direkt, men som nybörjare kan man inte heller förvänta sig det?



Här är den första jag gjorde, med pastellblå akryl. Det var den nedre delen jag gjorde först, blv väldigt missnöjd, så gjorde den övre efteråt, blandade i lite blått glitter. Båda blev ruskigt fula!



Gav det ett nytt försök med den vita prisma akrylen, byggde även in en blomdekor. Stor förbättring mot den första då jag fick bättre koll på hur mycket vätska jag skulle ha i förhållande til akrylen. Förtfarande ganska missnöjd dock.



Tredje nageln blev med rött glitter, färgen är mycket finare i verkligheten, blev supernöjd med just färgen. Nageln är dock fortfarande sådär, ett för tjockt lager, dessutom var jag för lat för att fila ordentigt.



Sedan var det dags att testa på något nytt! gjorde hela nageln i glittrig rosa med mörkare längst ut som sedan blev lite ljusare, nageldekor i form av en blomma jag försökte göra i akryl och blad med en two way pen. Det blev ju inte särskilt bra, men övning ger färdiget!



Nästa gång jag testar får jag nog försöka med en mindre pensel dessutom. Men dröjer nog ett tag innan jag ger mig på det igen, har fullt upp med att lära mig mer basic saker!



Sedan skulle jag och älsk göra en tillsammans. Han fick blanda ihop en akryl och lägga den, sedan dekorerade vi ihop. Han hade en annan teknik, tog helt enkelt och målade på akrylen som ett nagellack, blev ju tunt och bra, dock genomskinligt, men det kanske kan passa ibland..
Att fila struntade vi helt i, på kom istället två kiwi och en passionsfrukt! Färgen på den här nageln se på bild ganska äcklig ut, men i verkligheten var den riktigt vårfräsh!



Så bestämde jag mig tillslut för att skärpa till mig och inte hasta igenom allt. Jag filade ordentligt och var noggrann och se! Denna blev jag riktigt nöjd med!



Jämn och fin, och jag älskar prisma akrylen! Tycker det är roligt med något annat än vanlig vit fransk, men för de som inte känner sig bekväma med färg är denna jättebra för att ändå piffa upp det lite!
Superfin :)

Eller vad tycker ni?

Så, färdigbloggat för denna stund kanske hörs vi igen efter tentan! Två inlägg på en dag, det var längesedan ;)

Kram på er!
Publicerat: 2010-03-26 @ 08:23:37


1 kommentarer
Postat av: FYNDBOXEN

FYNDA FYNDA FYNDA!!



En massa olika klädesplagg, väskor och smink till salu!!



Allt under 100-lappen!!



WWW.FYNDBOXEN.BLOGG.SE



FYNDA FYNDA FYNDA!!

2010-03-27 - 19:16:23 | URL: http://fyndboxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0