extra volume collagene

Sorry, mascaran jag köpte var inte alls från isadora, utan fråm Loreal. Extra volume collagene waterproof.



Mascara berikad med Hydro-kollagen, som bygger volym från in- och utsidan. Extra-Volume Collagene har en megaborste som är 2x större än en vanlig borste. Den skall ge upp till 12X mer effekt utan klumpar.
Den innehåller 9 ml och kostar ca 160 kr.

Före                                                Efter




Att den innehåller hydrocollagen säger mig ingenting, jag har ingen aning om vad det är för något. Vi börjar med det positiva:
-Den ger fylligare och längre fransar ( precis som alla andra mascaror )
-Dem ger verkligen mer volym och det ser nästan ut som om jag använt fransböjare när jag applicerat
-Borstens form och storlek gör att man kommer åt fransarna relativt bra
-Den är verkligen vattenfast och sitter ordentligt, jag har duschat med den några gånger, och den sitter kvar

Negativt:
-Resultatet blir ganska oäkta känner jag, lite småklumpar, lite spindelbenseffekt.
-Den kändes nästan lite gammal fast de är nyinköpt, det ramlar lite torra partiklar från den när jag applicerar, måste plocka bort dem med tops efteråt.

Överlag tycker jag alltså att det är en bra mascara, speciellt då man ska ut eftersom den sitter så bra och ger supervolym. Men absolut ingen ny favorit. Jag vill inte att det ska synas för mycket att jag har mascara, alltså vill jag få färg, fyllighet och volym men med väl separerade fransar.

Någon som testat denna? Vet att andra har gett den väldigt bra betyg..



Publicerat: 2010-05-07 @ 07:29:05


3 kommentarer
Postat av: Johanna

jag hade en sån för ett år sedan, men jag tyckte den luktade äckligt. en jobbarkompis till mig tyckte exakt samma sak. i början sved det i ögonen av lukten men efter några dagar när jag vant mig tyckte jag mascaran var ganska bra.

2010-05-08 - 16:54:54 |
Postat av: sara

Ja, jag har märkt att många klagar över lukten, det är inget jag har täkt på... nu måste jag gå och lukta på den!

2010-05-08 - 22:11:50 | URL: http://sciio.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag har den och tycker den är riktigt bra.. blir inte klumpar eller något av den..:)

2010-05-12 - 17:42:02 | URL: http://www.metrobloggen.se/fresan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0