Lördag 27 November

Alltså är det första advent imorgon.
Sitter här med ett glad vatten och hör hur brustabletten fräser. Börjar alltid morgonen med en vitaminkick, det kan ju inte skada. Ser hur solen går upp (man behöver inte gå upp tidigt för att njuta av en solutppgång nu för tiden) och skriver upp dagens inköp. Idag ska det städas och pyntas och imorgon bakas. Kommer samtidigt på att tentorna närmar sig med toppfart, kanske blir det en haststädning...

Jag har längtat efter första advent, älskar julstämningen och känner mig inte alls påverkad av stressen. Det blir vad man gör det till, tanken med julen är inte att servera den perfekta julskinkan, ha det finaste hemmet, den vräkigaste belysningen och flest klappar. Är du stressad? Börja i tid, dra ner lite på julmaten (efter några dagar har alla ändå tröttnat på att äta den) och satsa på stämninen istället. Tänd ljus, gå ut och gå med familjen, spela spel på kvällarna, baka ihop med barnen. Jag tror alla uppskattar det mer än en felfri jansson.

Nåväl, det var inte vad jag skulle säga med detta inlägg, utan jag ville endast framföra att jag inte gillar när det pyntas för tidigt. Adventsstaken ska fram på advent. punkt. Inte en dag tidigare, i så fall hade det hetat föreadventsstake. Och det är ju jäkligt krångligt att säga.

Nu ska jag väcka min sambo och be honom hämta julrydnaderna, sedan en sväng till stan.

och ett tips, man kan köpa yankee candles med juldofter. Och det är doftar verkligen jul, helt underbart!
Publicerat: 2010-11-27 @ 08:44:43


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0