move it!

Jag har som sagt skaffat gymkort på Golds i Huskvarna, ett gym som erbjuder träning som passar de flesta typer av människor, mysigt och väldigt fräsht.


Än så länge har jag bara hunnit vara där tre gånger, ett pass styrka på gymmet, ett spinning pass och nu ikväll var jag på ett pass som kallas move it. Lite blandning mellan aerobic och dans skulle jag säga.
Dock inget jag kommer gå på fler gånger, var lite vad jag kallar tant gympa över det hela, för mycket kordination och för lite träning enligt mig. För den sakens skull inte tråkigt, men när jag sitter och pluggar, går på föreläsningar och så vidare annars vill jag komma till ett pass där jag inte behöver tänka så mycket utan bara köra på, framför allt trötta ut kroppen! Passet idag blev jag möjligtvis lite varm av, det hade kanske passat som uppvärmning innan jag kör styrka, men jag har inte tid att värma upp en timme...

Nåväl, med mitt nya hälsosamma jag har det blivit en träning och hälsa kategori här på bloggen. Men oroa er inte, det kommer för den sakens skull inte bli en träningsblogg. Att jag skriver om det här är helt för min egen skull, känns bra att ha träningen dokumenterad någonstans. Om det sedan är någon som vill anmärka eller slänga in tips är ni givetvis varmt välkomna!

Imorgon tänkte jag väga och mäta mig lite här och där, så får jag väl följa upp det och se om jag gör några framsteg...
Målet med min träning nu är egentligen kort och gott att bli piggare och friskare, sedan jag slutade rida för flera år sedan har all energi och ork jag hade då sakta men säkert försvunnit, så jag hoppas att träningen nu kommer ge mig mer energi.
Sedan är det ju absolut inte negativt om jag blir starkare och fastare, men jag är inte direkt missnöjd över min kropp, så att utseéndet förbättras ser jag mest bara som ett plus.

Det var allt för denna gång, lägger in mått och vikt imorgon! Någon som vet när jag borde jämföra med nya mått första gången? Tränar ju inte jättehårt direkt, satsar på minst 3 ggr/veckan. Hinner det hända något på en månad?




Publicerat: 2010-11-09 @ 19:58:01


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0