NOTD- Elf Nude

Ännu är jag inte inne i någon tentaperiod (även om det börjar kännas så) därför hinner jag numera måla om naglarna mer än en gång i vecken, därav NOTD istället för NOTW. Inte för att rubrikern egentligen spetar så stor soll, men ändå.

Mina naglar är förtfarande ganska sköra efter senaste förlängningarna, även om de blivit betydligt längre. Utan nagellack ser de allt för hemska och tråkiga ut, ojämna i färgen, fnasiga och ofräsha helt enkelt. Därför ville jag testa nude lacket jag köpt, fräsha naglar men utan färgglada lack fungerar alltid!


Naglarna före:



Ser inte så jätteroliga ut... :(

Efter:



Ser ut som naturligt fina naglar med topplack på! fräsha :)



Vad ni ser här är dock tre lager av lacket.. eftersom mina naglar var så öjämna innan behövde jag få mer täckande effekt än vad ett lager gav. Lägger man ett lager är det inte stor skillnad mellan detta och ett genomskinligt lack även om det är lite färg i det. Lite lurad blir man av att se lacket i flaskan eftersom det faktiskt ser ut att vara en ganska täckande färg



Jag blev supernöjd med resultatet, trycker jag fick riktigt fina naglar! MEN- redan efter en dag började lacket flagna vid tipparna, trots topplack.. Detta kan visserligen bero på att jag målade just tre lager, många lack håller inte lika bra då. Torkningstiden var okej, det var relativt lätt att lacka med, man får vara noggrann så att et blir jämnt dock.
Publicerat: 2010-11-05 @ 09:15:18


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0