Ped Egg

Är det fler än jag som sett den superduperbra fotfilen Ped egg på tex Tv-shop? Jag är inte en peson som direkt tror på sakerna de försöker sälja där, även om jag ibland blir frestad att ringa och beställa.
Ped egg kommer jag ihåg från de gånger jag av någon anledning tittat på Tv-shop (förstår verkligen inte varför jag gjort det), och jag måste ändå säga att den verkar bättre än de flesta fotfilar.
Därför blev jag lite förvånad när jag var inne på willys och såg den bland fyndhörnan för 20 kr.
Skulle jag passa på att slå till för den var så billig?
Eller har den nu hamnat på willys fyndhörna just eftersom den är nså oerhört dålig och inte fungerar att sälja någon annan stans?

Efter en stunds funderande kom jag fram till att båda alternativen stämde. Den är förmodligen dålig, men å andra sidan, för 20 kr är det värd ett försök.



Så jag kom hem och öpnade förpackningen med superfilen. Den såg inte alls lika lyxig och snygg ut som på TV-shop, utan den såg ut just som en produkt i 20 kronors klassen. Nåväl, jag började fila lite på hälen där skinnet blivit hårt, och gissa vad?
-mina fötter är numera mjuka och lena, det är den bästa filen jag någonsin testat!!
Absolut värd sina 20 kr, idag ska jag till och med in igen och se om det finns några kvar, jag har säkert släktingar som vill få mjuka lena fötter i julklapp!

Den var verkligen effektiv, visst får man sitta och fila ett tag, men det ger resultat! Jag fick till och med lite smått ont i fötterna när jag gick sedan eftersom jag inte hade så mycket förhårdnader kvar. Tycker även om att det man filat bort samlas i behållaren, dels eftersom man slipper äcklig gammal hud på golvet, dels eftersom, även om det låter snuskigt, det är ganska kul att öppa den då och då för att se hur mycket man filat bort. När man kan se att det verkligen filats bort hud känns det genast mycket roligare att fortsätta.



TUMME NER FÖR VANLIG FOTFIL! TUMME UPP FÖR PED EGG!


Nu ska jag börja fila fötterna ofta och använda min fotkräm jag fick från jobbet för en herrans massa år sedan. Den är bra, fast jag tycker den luktar lite för starkt av mint. Jag vill ha fötter som luktar ros! Det kan ju dock vara bra att smörja in med den starka mintlukten innan träning dock, ganska effektivt mot tåbira skulle jag tro. I det avseendet slår nog mint ros ganska hårt.

Nog pratat om det, om ni hittar Ped egg för en billig peng, slå till!
Publicerat: 2010-11-17 @ 10:05:00


2 kommentarer
Postat av: Beundrare

Du är ju så söt ;) Jag tycker om din blogg!

2010-11-17 - 10:17:32 |
Postat av: Sara

Nejmen oj vad snällt! Blir JÄTTEGLAD :D Tack!

2010-11-17 - 17:20:41 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0