utklädnad

I lördags blev det lite spontanutgång, på ca 30 min skulle jag göra iordning mig, vilket innebär att min utklädnad inte blev så överdrivet fantasifull..



väldigt dålig bildkvalité ser jag nu... Någon form av krigare är jag i alla fall! Som tur är har jag bild på sminkningen i alla fall, dock inte ansiktet eftersom jag inte gjorde något speciellt, däremot testade jag att göra ett sår på armen, vilket gick helt ok, eller vad säger ni?





Eftersom jag egentligen inte har produkter hemma för att göra denna typ av sminkning tycker jag att jag lyckades ganska bra!

Jag använde mig av hobbylim...

Såhär gjorde jag:

-Stryk på ett ganska tjockt lager hobbylim (det vita flytande) är du känslig i hyn är det bäst att skippa att göra sår på detta vis, och INGEN bör göre det i ansiktet!
-Låt limmet torka ett tag, tills du kan röra det utan att det klibbar.
-Kleta ut det lite med händerna, använd lite flytande foundation och puder för att få till rätt konsistens, forma det och smälta in mer i huden
-Använd ögonskuggor i blå, röda och bruna nyanser för att få till rodnad runt såret
- Ta vad du har hemma, läppstift, läppglans, flytande ögonskugga eller kanske ketchup för att göra såret mer verklighetstroget och lite kladdigt. Var dock beredd på att det tar lite tid att få till, dutta försiktigt på med fingertoppen, limmer rör sig lätt och färgen du fått på försvinner då.
Publicerat: 2010-11-02 @ 21:54:02


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0