Elina

Som jag skrev igår var jag iväg för att fixa min söta och rara vän Elina som skulle iväg på bröllop!
Jag blev livrädd när hon gick och tittade i spegeln då jag var klar "men herregud såhär kan jag ju inte se ut, jag är för fin!"
Haha, ibland kan man ju faktiskt vara för fin och iordning fixad för att passa in i ett sammanhang, men jag tycker verkligen inte det var någon fara. Dock är Elina den typ av person som hellre tar vara på dygnets alla timmar än ägnar sig åt smink, så det kändes lite ovant med fixade naglar, smink och hår då hon annars skippar det mesta.

I fredags gjorde jag hennes naglar fina, förlängning med fransk manikyr och en liten strassten som dekoration.



Vi hade lite bråttom så jag hann inte ta så många bilder, här är en på naglarna i alla fall. lagom längd på dem för att man fortfarande ska kunna använda händerna som vanligt. Elina hade bra fprm på naglarna, så de var ganska enkla att förlänga, dock får hon minus på att sköta om nagelbanden! kan ni tänka er att de är så fnasiga som på bilden trots att jag oljade in dem två gånger dagen innan?!
Nu går du och köper nagelolja Elina!

Hår och make up blev det också, frisyren hade hon önskemål om en sninrygg, men sminket fick jag ganska fria händer med bara det inte blev för mycket.





Arbetade mest med att få fram henner egna drag såsom ögonfärg, kindben och läppkonturer. Visst blev hon fin?
Färgerna orange, brun, röd framhäver verkligen blå ögon fint! Ni som har blå ögon kan helt enkelt tänka höstfärger när ni lägger er ögonmake :)


Fick ingen superbild på håret, men man ser ganska bra här? inget avancerat, gjorde lite mer uppsättning av det hela än bara en vanlig svinrygg, enkelt men fint tycker jag



gult, orange, rött och brunt använde jag till sminkningen, dock har färgerna försvunnit lite i bilden, men höll det ganska diskret ändå för att det skulle passa til bröllop




En glad Elina!

Tack för jag fick fixa dig gumman, måste ses snart igen!
Publicerat: 2010-09-26 @ 17:39:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0