NOTW Laval-Satin pearl



Laval är ett märke jag inte testat tidigare, jag var i ett lågprisvaruhus och när lacken kostar en sisådär 25 kr kan man ju inte låta bli att testa, eller hur?
det lacket jag föll för var ett helt annat, men i sista stund ryckte jag åt mig detta också, och det är jag glad för.



Precis som namnet antyder- Satin Pearl är det pärlemo skimmrande, men mycket mer rosa och mer åt metalic hållet än vad som syns på biderna, jag tycker även att färgen är kallare i verkligheten, dock ändrar det sig beroende på ljus.
Flaskan är på 10 ml, ganska stor alltså, är inte säker på i vilka butiker det säljs, men jag hittade denna sida där man kan köpa det för under 10 kr! Där finns även andra produkter av samma märke.



Satin Pearl är tunt i konsistensen och lättlackat, dock blir det tjockare än man anar när det kommer på, så man får se till att få det jämnt för att undvika tjocka kanter. Det rävker med två lager för att få täckande, dock syns den fria kanten vid nageltippen, speciellt med ljus bakom som ni ser på bilden till höger ovan. Dock är det ju den typ av färg som inte behöver täcka helt, den är lika vacker ändå.




Något topplack tycker jag egentligen inte behövs, det är väldigt glanisgt i sig själv, dock la jag ett lager ändå, för hållbarhetens skull. Lacket passar lika bra med två lager för ett täckande resultat som ett tunt lager för att piffa till en vanlig fransk då färgen är ganska naturlig.
Detta är absolut ett lack jag kommer använda flitigt, riktigt fint! Synd bara att jag inte lyckas fånga det på bild..


Publicerat: 2010-09-21 @ 12:05:51


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0