elf läppalett 10, 11, 12

Nu äntligen kommer de sista färgerna i elf paletten, plus en recension! Idag blir det raden längst till höger, uppifrån och ned.



Jag måste dock börja med att be om ursäkt för den fruktansvärda appliceringen, men körde på fort, har mycket annat för mig nu, dags att börja satsa på skolan ordentligt!


10


11


12


Detta var alltså de sista av de sammanlagt 12 färger som kommer med paletten. Min favorit idag är den i mitten, lagom orange i tonen och passar kanon till våren och somaren! Den sista färgen är kanske lite mer brun i verkligheten, tyvärr en färg jag har svårt för.

Paletten kan du köpa på Elf för 73 kr. Vad som tilltalar mig förutom priset är att färgerna är så användbara, de flesta passar alla i. De är relativt smidiga att applicera och ger hyfsat med färg, de stämmer inte helt överrens med hur de ser ut i paletten dock.
Man måste jobba ganska ordentligt för att få med färgen på penseln och sedan på läpparna, kanske är det smidigare att bara använda fingrarna, men jag undviker helst att pilla i mina produkter och har därför inte testat.

De sitter på plats utan att "blöda" sålänge man inte kommer emot något, de håller inte för att dricka med till exempel. Jag har visserligen inte gjort alla knep (pudrat, bitit av, målat flera lager osv) för att de ska hålla, men för den som vill ha en färg som sitter länge skulle jag inte rekomendera dessa.
Det är just där haken sitter med läppaletter, i vanliga fall är det bara att slänga ned läppstiftet man använder i handväskan och bättra på om det behövs, men det känns lite väl omständigt att ta med sig en hel palett när man ska ut.

Jag tycker absolut att paletten är värd pengarna, det är alltid roligt att ha flera färger, men jag kan tyvärr inte ge den mer än 2,5/5 på grund av den dåliga hållbarheten.
Hade problemet lösts till exempel genom att man kan ta u färgerna ur paletten och ha dem med sig hade betyget blivit betydligt högre.

För er som vill slå på stort med läppfärger vat jag att även eleven har en läppalett med 66 färger för 219 kr, väldigt mycket färger för den summan, hur de håller vet jag dock inte. Få färger sitter perfekt under en kväll när man äter och dricker, så med vilken palett man än köper kvarstår problemet att det blir bök med att ta med sig en hel palett för att bättra på.
Publicerat: 2011-02-02 @ 20:31:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0