Martinas naglar

Igår kom min söta vän Martina över för att få sina naglar fixade. Hon är nagelbitare (ingen extrem tack och lov) så var en liten utmaning. Jag skulle ta före och efter bild, men givetvis satt det ingen minneskort i kameran så före bilden försvann :(

Ungefär såhär såg naglarna ut före:

Bild lånad från varmdomorsan.se


När vi var klara:


Vit fransk med svart strassdekor på ena fingret



Det var en del jobb med att byga dessa naglar, hennes egna naglar och nagelband var inte i det bästa skicket, så det var en del jobb innan jag ens började förlänga.

Vi blev båda nöjda, även om akrylen inte blev helt jämn (första gången med det nya märket), men efter några naglar fick jag kläm på det.

Viktigt att komma ihåg när man gör naglar på nagelbitare är att föränga nagelplattan så att den franska randen ite hamnar för långt ned.

Såhär kan det se ut om man använder vita tippar direkt istället för att förlänga nagelplattan.

Nu blir det spännande att se hur länge Martinas naglar sitter, ofta lossar dem lite snabbare än vanligt då det inte finns så mycket nagel att fästa på. Vi gjorde dem dessutom lite väl långa med tanke på utgångsläget, så får se hur det går :)
Publicerat: 2011-02-14 @ 08:48:03


2 kommentarer
Postat av: Emelie - Crazynails

Vilken skillnad! Blev riktigt snyggt :)

2011-02-20 - 15:43:42 | URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: Anonym

var köper du dina produkter??

2011-11-27 - 13:13:40 | URL: http://allansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0