orange nails

Lite steg för steg bilder på nagelbygge!


Bygger först ut nageplattan med täckande rosa


Blandar olika oranga glitter; glitter powder, stripes, 3 olika hexagone
Bygger ut nageln med gonomskinlig akryl som man doppar i glittret

Täcker allt med genomskinlig akryl


Bort med formen..


Fila och forma..


Lägg uv gel/topcoat och voila! De är lite fnasiga som ni ser, damm från filningen som sitter kvar, lite slarvigt av mig..  Annars gillar jag effekterna och färgen i glittret, ska nog köra på det i sommar

Publicerat: 2011-02-27 @ 09:38:06


6 kommentarer
Postat av: Anonym

tycker dom ser så himla läskiga ut hihi.

2011-02-27 - 21:04:52 |
Postat av: sara

haha, ja formen är lite scary kanske och färgen ser smått giftig ut! men snygg ändå :)

2011-02-28 - 22:50:40 | URL: http://sciio.blogg.se/
Postat av: jenny

wow vad snyggt!

jättefin blogg :)

jag har en fråga och är väldigt tacksam för svar. det är så här att jag byggde naglar för typ en vecka sen, de fick bli franska. men min fråga är, är det okej om jag målar över med en annan färg utan att dom förstörs? jag vill kunna ta bort färgen senare och ha de franska igen. har du någon aning om de förstörs om jag målar och tar bort sen?

2011-03-13 - 12:31:15 |
Postat av: Frida

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-07 - 02:05:50 | URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Anonym

tänkte köpa en såndär finger men måste man köpa en ny för varje gång man vill öva? eller är de lätt att ta bort utan att man förstör själva fingret?

2011-06-26 - 21:20:48 |
Postat av: Sara

Sv: Det finns olika sorters övningsfingrar, jag har två, på det ena följer det med naglar som du klickar fast i fingret. När du byggt din nagel på den är det bara att dra loss den och sätta i en ny nagel. På den jag använde ovan däremot bygger du nageln direkt på fingret och du får dra loss nageln du byggt. Fingret förstörs inte av det, det som kan hända är dock att nageln du byggt spricker. Så det räcker alltså med att ha ett övningsfinger :)

Jag tycker det där man bygger direkt på fingret är det bästa, på det andra lossar nageln så lätt när man filar osv.

Lycka till!

2011-07-01 - 12:54:48 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0