sommar naglar

Har senaste tiden haft problem med att naglarna inte suttit som de ska, redan efter någon dag har de börjat lossa. vilket verkligen inte är ok! Så efter en del funderande och klurande över vad som är fel bestämde jag mig för att köra på en egen förlängning trots allt så att jag kan koma fram till en lösning. (planerade ju att låta naglarna vila och vara korta hela sommaren). Eftersom min egna varit så korta fick jag förlänga nagelplattan. Körde sedan på en ganska transparant tip med glitter i, sedan lite glitter på resten av nageln också. På det ett par sommriga stickers!


Blev inte riktigt som jag hade föreställt mig, med de får duga, är lite roliga ändå :)


haha, och så höger handen! När jag gör på mig själv blir höger hand alltid mycket sämre, är extremt dålig med min vänstra hand!






Och som tur är lyckades jag även hitta felet, så nu ska naglarna sitta i fortsättningen! :)
Publicerat: 2011-06-28 @ 00:54:20


2 kommentarer
Postat av: viveka

vad var problemet? har du något tips på vad som kan vara rpoblemet när ens genomskinliga akryl gulnar och vad man kan göra åt det?

2011-06-29 - 21:02:34 |
Postat av: Sara

Sv: Det berodde dels på att jag bad kunden tvätta händerna med vatten då jag filat och format den egna nageln, innan jag lade på materialet. Naglarna blir inte hel torra, så kom fukt mellan nageln och akrylen. Ett annat problem är att jag sista tiden försökt få akrylen ännu tunnare vid nagelbanden, jag strök då på den som ett nagellack istället för att "bygga" som på resten av nageln. Nu när jag bara borstar av nageln och lägger på akrylen på samma sätt som jag gjorde förut håller de som de ska!



Till gulnande naglar: Jag har själv varit med om det problemet, och för mig berodde det helt enkelt på att jag hade ett dåligt topcoat. Nu kör jag på produkter rakt igenom som är till för att de inte ska gulna, sedan dess har det aldrig hänt. Om dina naglar gulnat under hela tiden sedan du började bygga är detta troligen problemet, så testa byta till andra produkter, kan hända att det räcker att byta topcoat. Har de börjat gulna nu, men inte gjort det innan skulle jag tro att du antingen fått lite smuts i penseln eller i akrylvätskan. Så byt i så fall vätskan och rengör penseln ordentligt och se om det hjälper! :)

2011-07-01 - 12:49:16 | URL: http://sciio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0