Just trust in who you are

Pm:et lämnades in för ca 30 minuter sedan, skönt! Inget superarbete direkt, men ett godkänt räknar jag med, skulle dock sitta fint med höga poäng eftersom det utgör en tredjedel av kursen.. hur som hellstm slutpratat om plugg, inlämningen firar vi med en tutorial!

Ska visa hur man gör denna oranga sminkning som ni fick en sneak på för ett tag sedan!



Angående ögonbrynen.. de har bråkat ett tag, men SÅ ojämna är de verkligen inte! haha




1. Jag börjar med att lägga primer pö ögonlocket, ända upp till brynet.
2. en ljus orange skugga läggs i globlinjen och dras ut lite mot brynet. Jag lägger även en ljust skugga som highlight under brynet och tonar in i den oranga (uttoningen är ganska slarvigt gjord på bilden, var gärna mer noga när ni suddar och tonar ut, blir en finare effekt) Skuggan kommer från 120 paletten
3. På den rörliga delen av locket pressar jag in en mörkare, starkare orange som blandas samman med den ljusa. Jag har använt skuggan nectar från MUS





4. Jag fuktar en snedställd pensel och använder en bryn skugga till att göra en bred eyeliner längst övre fransraden
5. Samma skugga och pensel snvänder jg för att lägga under ungefär halva nedre fransraden
6. Jag böjer fransarna och lägger mascara. Det syns inte på bilderna, men genom att lägga flera lager endast på de yttre fransarna kan ge en "lösögonfranseffekt".

KLART:





Och så läppar i en färg som går aningen åt det oranga hållet till det!





Publicerat: 2011-03-07 @ 16:24:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0