Nu har vi kommit tillbaka

från veterinären, och Ängla har piggnat till efter det lugnande medlet hon fick. Jag hade tyvärr lite för höga förväntningar på resultatet, såg bländande vita tänder framför mig i tankarna..
Han använde inte ultraljud för att stråla bort, vilket jag fått för mig ger bättre resultat?
Det är i vilket fall mycket bättre nu, och en himla tur att vi inte väntade längre med att få tandstenen behandlad! En hörntand hade tagit skada av det och satt löst, men han trodde att det kunde läka igen, så vi avvaktar där.

Här får ni före och efter bilder:

Före:                                                                          Efter:





Det är en del brunt kvar som ni ser, men han sa att det sista förmodligen försvinner när hon får äta vanligt torrfoder, den tidigare ägaren gav uppblött mat. Nu har vi beställt tandborstar och tandkräm till både Chicco och Ängla (Chicco har dock väldigt fina tänder), Tandkräm med kycklinsmak och dentafresh som man häller i vattnet.
Så nu ska det bli rena och fina leenden med fräsh andedräkt på våra hundar!
Publicerat: 2011-10-06 @ 21:03:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0