maroccan clay

Flera av er har säkert hört talas om soak off geleerna som finns på marknaden, en relativt ny produkt.
Med dessa gels kan du förstärka naglarna på ett snabbt och smidigt sätt, eftersom ytan inte blir så hård behåller nageln sin flexibilitet. De finns i olika färger och stryks på som ett nagellack, men måste härdas i uv lampa.

Gelen är alltså som en blandning mellan nagellack och gel förstärkning. Den används alltså för att förstärka din naturliga nagel, den går inte att använda till att förlänga nageln med.

Resultatet blir en snyggt lackad nagel som håller i ca 2 veckor. Inte illa med tanke på att min upplevelse av nagellack är att de flagnar redan efter någon dag.



Här är en av färgerna jag har fått hem, Maroccan clay. En transparent beige färg rik på glitter. Imorgon går jag in på min andra veckan med färgen på naglarna och förutom, som ni ser på bilderna, en liten ser de superfräsha ut!



Så gillar du lackade naglar men är trött på att måla om dem var tredje dag borde du verkligen testa detta! Flera salonger erbjuder manikyr med materialet idag.

Jag ska ha dessa så länge det går och återkommer om hur länge det håller!
Publicerat: 2011-09-23 @ 08:31:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0