lite mer hår..

Ni minns kanske att jag köpte nya produkter till mitt hår för ett tag sedan?
Nu har jag testat dem i någon vecka, och även om det tar lång tid att förändra ett hårs kvalité kan jag uttala mig om dem.
KÄRLEK!!! jag går ALDRIG tillbaka till vanliga schampon mer!

Så här ser min nya hårvårdsrutin ut:
Jag tvättar håret med ett schampo från Tigi, en pumpflaska med ett starkt grönt innehåll med slajmig konsistens, svårt att få till lödder, men man får helt enkelt jobba lte mer och stå ut med att det inte flyger skum kring skallen. Jag gillar doften och det räcker mycket längre än vanliga schampon som tar slut så fort.

Sedan använder jag en inpackning från hårologi, jag använder den inte varje gång eftersom jag är lite snål, den var lite i dyraste laget för mig... hur som helst, jag gillar designen på burken ( även om det inte har så stor betydelse för hur mitt hår blir), innehållet har en ganska hård konsistens, inte så krämig  som de brukar vara, färgen är ljusrosa och håret blir superlent av den!

Eftersom jag har så tunt hår blåser jag det aldrig med fön, det får volym och självtorkar snabbt ändå. När håret är halvtorrt sprayar jag i en "hårkursspray" från hårologi. Jag trodde först att den skulle fungera som ett balsam ( jag använder inte balsam eftersom det tynger ner håret en aning) men det gör inte håret vare sig lent eller håller det utrett tycker jag, däremot känns håret mycket starkare och tjockade efter att jag började använda den, så jag är supernöjd!

Efter dessa steg känns håret tjockt och frächt, men med min dåliga hårkvalité är jag ändå inte riktigt nöjd...
Jag använder en gel från sebastian o hela håret som vårdar och ger glans.


Till topparna som klyver sig och blir risiga lätt använder jag ett serum från goldwell som verkligen återfuktar insetnsivt, man får akta för att inte ta för mycket så att håret ser flötigt ut.

Det hela avslutas med glanssprayen som jag skrev om i förra inlägget och sedan har jag ett jättefint håt (kan självklart bli bättre) men med tanke på hur dålig hårkvalité jag hade innan och hur kort tid jag har använd produkterna är jag otroligt nöjd, mitt hår har verkligen blivit tjockade och mer livfullt, mina lockar börjar också komma tillbaka :)

Som ni ser har jag inte länkat till alla produkter i inläggeteftersom jag gjort det tidigare, är ni intresserade av någon produkt kan ni ta en kik i detta inlägg.
Publicerat: 2010-05-01 @ 05:28:55


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0